יום שלישי, 17 ביולי 2012

למה אני לא אוהבת את שובר שורות–Breaking Bad


52 bacon walt

הפעם אכתוב על פרק 501 ששודר בארה"ב בתאריך 15.07.12 ושמו Live Free Or Die. אם טרם צפיתם אנא הימנעו מהמשך קריאה.

שובר שורות היא מהסדרות הנדירות האלה שאני ממשיכה לצפות בהן בלי שום רצון לוותר אבל בלי שום תשוקה להמשיך ואולי זאת לא חוכמה לכתוב פוסט לא אוהד על סדרה שמלכתחילה לא הסעירה אותי ובכל זאת מצאתי את עצמי כותבת אחד.
אז מה היו הבעיות שלי הפעם?
walt-mike-jesse-gun
העדפה של אקשן על הגיון.זה לא שאני אומרת לרגע שאין תוכן מתוחכם ומורכב בשובר שורות, אני פשוט אומרת שהציגו בפרק סצינה מרהיבה של שני רכבים נוסעים אחד לקראת השני להתנגשות בלתי נמנעת, שבסוף היא נמנעת בשביל..סתם. להראות לנו עימות חזיתי בצורה ויזואלית? אנחנו יודעים מה המצב בין שתי הדמויות הללו בנקודת הזמן הנתונה ואם לא, אז הסצינה הבאה, שבה שמייק שולף אקדח על וולט והם מדברים על זה, מבהירה לנו את העניין.
saul-office-breaking-bad
בשביל סדרת איכות, חושבים שאני טיפשה.
בסדרות מסוימות אני מצפה שיסבירו לי ויאכילו אותי בכפית בכל שלב עלילה ובכל טוויסט שקורה כי זה חלק מהחבילה אבל בסדרה כמו שובות שורות שהוציאה תחתה פרק כמו "זבוב" (Fly, 310) אני מצפה שיאתגרו אותי. 
אני מתייחסת אל סוף עונה שעברה והעציץ עם השם שקיבל זום-אין מטורף בסוף הפרק, למרות שעניין הרעלת הילד ע"י וולט הובהר בדיאלוג מוקדם יותר באותו הפרק, וכן אני גם מדברת על הדיאלוג בפרק הנוכחי בין סול לוולט במשרדו של הראשון, שם שוב חזרו והבהירו מעל לכל ספק את עניין ההרעלה.
hairy-walter-white
חופש, חירות וחינם.
דבר אחד לחיוב – אהבתי את פתיחת הפרק, בערך. וולט מנותק ממרחב וזמן (אם אתם יודעים למקם אותו על המפה של 30 שעות נהיגה מניו המפשיר לכיוון קליפורניה אשמח לשמוע) מזוקן ושעיר, משחק בבייקון ומספר שקרים למלצרית הדיינר. היא אומרת "חינם זה תמיד טוב" משחק מילים פשטני ל"חופשי זה תמיד טוב" במיוחד עם הקישור שאנחנו כחברה נוטים לעשות בין כסף לחירות. היא מדברת על זה כל כך הרבה שקשה להחמיץ את האנלוגיה הברורה מדי. לאחר מכן אנחנו נחשפים לעסקים שוולט בא לעשות ונראה שגם עם טיפ של 100 דולר, חופשי הוא אף פעם לא.
מהנקודה המסקרנת הזאת אנחנו חוזרים אחורה בזמן להמשיך את סיפורי סוף העונה הקודמת. אני לא אומרת שזה לא נחוץ, כי כן נחוץ לראות כיצד קווי העלילה יתפתחו, אני פשוט אומרת שבפועל היה לא מעניין, לא מאתגר וקצת איטי.
skyler-walt-i-forgive-you
לסיכום: סקיילר עדיין רק גורמת לצרות בחייו של וולט, ג'וניור עדיין לא מבין כלום, ג'סי עדיין על תקן הבן שצריך ללמד ולהדריך, האנק תמיד צעד מאחור ובמרחק נגיעה מוולט, סול עדיין מצחיק ונמצא עמוק בעסק הרבה יותר ממה שהיה רוצה להיות, וולט עדיין בלתי נסבל ופועל כרצונו ולפי שיקולו בלבד ועדיין תמיד מצליח.
אשמח לשמוע את תגובותיכם ומחשבותיכם על הפרק! :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה