יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

מחיר הפשרה–האנטומיה של גריי


אני אנסה ממש לשמור על שגרה של כתיבה על סדרה לאורך העונה השנה. אני מתכננת להתמיד עם האנטומיה ודקסטר העונה אז אם אתם רואים שלא כתבתי יותר מדי שבועות תרגישו חופשי לנזוף בי פה בבלוג או בעמוד הפייסבוק. בכל אופן, הפוסט הזה יכלול ספוילרים על הפרק השלישי בעונה התשיעית של האנטומיה של גריי. הוא שודר בארה"ב בתאריך ה18.10.12 ונקרא: Love The One You're With. אם טרם צפיתם אנא הימנעו מהמשך קריאה.

הפרק נפתח במשפט: "מנתחים לא מתפשרים" ואז כמובן שהמשפט מוטל בספק אך עד לסיום הפרק חזרנו למקור ולפחות בדיון המשפטי בעקבות תאונת המטוס, זה שהכתיב את הטון של הפרק, הם שוכנעו כולם, ע"י דרק, שלא להתפשר. שאר קווי העלילה הלכו בכיוונים שונים.
כריסטינה: אני חושבת שהיא ראויה לפרס המתפשרת הגדולה של הפרק. לגבי הפיצויים אין לה אפילו דעה, היא תלך עם הרוב (כ"כ לא אופייני אך מובן בעקבות הטראומה שחוותה וחוסר הרצון שלה להתעסק בעבר). לגבי העבודה בביה"ח החדש- היא מתפשרת ועובדת עם מנתח שהיא לא רוצה, להפתעתה הוא מלמד אותה משהו חדש ומעודד אותה למצוא את דרכה ואת החותם שלה בעולם ניתוחי הלב ואף משוחח איתה בסוף הפרק ומראה לה שכנראה מצאה ידיד חדש. לגבי השיחות עם אוון אני לא כל כך יודעת איך לקחת אותן – הן היו מתורצות אך ברגע שראתה שזה פוגע בה החליטה להפסיק. אני מנחשת שממש בקרוב היא תחזור לסיאטל גרייס (ומופתעת שכבר חלפו שלושה פרקים וזה טרם קרה! כל הכבוד שונדה!) אך בחיי שאני לא יכולה לראות יותר אוון וכריסטינה.
אריזונה וקאלי: עוד מתפשרות גדולות של הפרק, במיוחד קאלי. קאלי, בסצינה קורעת לב (באמת!) מבהירה לאריזונה ולנו, הצופים, שקטיעת הרגל, זאת ששינתה לאריזונה את החיים, שינתה גם לה את החיים. שתיהן חיות בפשרה, שתיהן במערכת יחסים שלא נראה שאף אחת מהן רוצה להיות בה ושתיהן תקועות. בינתיים בעיקר עצוב לי, אני מקווה שבקרוב מישהו יתחיל לעזור לאריזונה לצאת מהמצב הזה – זה יהיה נחמד אם זה יהיה אלכס נניח. אני חושבת שלשבת בשתן של עצמה עונה להגדרה של hit rock bottom, לא? מכאן רק אפשר לעלות.
אפריל ואייברי: קו עלילה שאני לא ממש אוהבת. אני מהאנשים שממש אוהבים את אפריל, בעקרון. מאז שהיא שכבה עם אייברי ולא הפסיקה לדבר על ישו היא ממש הפכה לבלתי נסבלת בעיני. כאשר דיברו עליה כבתולה ולא נמקו למה, הנחתי שזה לא ממקור דתי, אך ברגע שזאת הפכה להיות הסיבה והיא כבר שכבה עם אייברי גם ככה, זה הפך להיות ממש מעצבן. אני שמחה שהיא חזרה, זה נחמד שהם ממשיכים לשכב ואהבתי את כל השיחות בין שאר הרופאים סביב השניים ואובדן הבתולים אבל לנצח אחשוב שאייברי וכריסטינה הם זוג מפוספס ולנצח אשאר מאוכזבת מהאמונה הקתולית של אפריל.
ביילי: באופן כללי היא כבר תקופה קצת מאכזבת והדמות שלה מרגישה לי חסרת כיוון. כל הקטעים בחדר של האטנידנגס עם הפתקים והכל היו מבדרים למדי והסצינה שהיא מנקה את המיקרו היוותה לחלוטין פלאשבק לצבא (אצלנו המיקרו ת-מ-י-ד היה נראה ככה, גם אצלכם?). כשהיא התפרקה פחות התחברתי אבל כן אהבתי את תגובתו של וובר – אם טאקר שחרר את היד שלה, יש לה כעת שתי ידיים לעשות מה שהיא רוצה.
ג'ו ווילסון: המתמחה החדשה נחמדה, נראה שכוונותיה טובות וכל אחת שעונה ככה לאלכס יש לה מקום של כבוד :). הסצינה שבה היא מנסה לפלרטט עם קאלי בשביל ניתוח הייתה מבדרת, הסצינה שהיא בוכה ובתמורה לכך מקבלת ניתוח הייתה קצת מעצבנת. מה שכן, שמחתי לראות את התסכול של אלכס מהקשיים בעבודה ללא אריזונה ומהרצינות שבה הוא לוקח את העבודה. נו, אני אומרת שכל הסימנים מעידים שהוא יחזיר את אריזונה לתפקוד.
בסופו של הפרק הם לא התפשרו, הם לא לקחו את הכסף והם כן בחרו בצדק. הבחירה בצדק גם היא פשרה כמובן, הם בחרו לחכות שנים על מנת לקבל פיצוי כספי כנראה גדול יותר מהנוכחי והדבר שעליו עם מתפרשים הוא הזמן – הזמן שבו ימתינו לפיצוי שמגיע להם. האמת שהבחירה הגיונית, בהתחשב בכך שאף אחד מהם לא לחוץ כלכלית, כולם עובדים וחיים טוב מהרווחים שלהם, כל עוד הכסף יגיע מתישהו (ולפי הסכום שגדול שעליו חברת התעופה הייתה מוכנה להתפשר הוא יגיע ובגדול).
בסה"כ נהניתי מהפרק ועד כה אני מרוצה מהעונה גם אם היא נטולת מארק ולקסי :(. הטון העונה הוא הרבה יותר קודר והדרמה לעיתים ממש דרמטית (ע"ע אריזונה וקאלי במקלחת!) אך הפעם זכינו ללא מעט הקלות קומיות עם ישו כג'סטין טימברלייק, קאלי החליפה לנשים אחרי ששכבה עם אלכס וגם סיגריות יהרגו אותך מהרופא המעשן. מה אתם חשבתם על הפרק?

3 תגובות:

  1. בפסקת הפשרה הכספית גרמת לזה קצת להישמע כאילו הם התפשרו כדי לחכות לסכום כסף הגדול יותר, שזה לא הוגן כלפיהם (כן, כלפי הדמויות הבדיוניות בסדרה של שונדהP:)! הכסף ממש לא היה שיקול פה, וצריך לשים את הדגש על הצדק. הם לא הסכימו להתפשר כדי שחברת התעופה הגדולה לא תטאטא את הטעות שלה מתחת לשטיח וכדי שלא יקרה מצב לקסי/מארק לאנשים אחרים. ממש לא כדי לקבל סכום כסף גדול יותר! אז אני לא בסדר עם הפסקה הזו.

    אני הרבה יותר חיובית כלפני כל שאר הפרק ושאר הסיפורים. אני לא חושבת שיש לי בעיה עם אחד מהם, ואני גם לא מסכימה שקאלי ואריזונה תקועות במערכת יחסים שאף אחת מהן לא רוצות להיות בה. אריזונה אולי כן, כי היא כועסת על קאלי, אבל קאלי רק רוצה את אריזונה השמחה והאופטימית וה"שלה" בחזרה.
    והסצינה ההיא במקלחת הייתה כ"כ איומה :( אבל נראה שהיא הייתה לטובה, מהפרומו של הפרק הבא.

    כריסטינה ואוון... אני שונאת את שונדה על זה שהיא גורמת לי לחשוב "אוי חבל שזה לא עובד שם" למרות שאני מתעבת את אוון ואותו ואת כריסטינה ביחד....|חבול|

    השבמחק
  2. תודה על התגובה! :)

    לגבי הכסף והצדק - הייתה לי הרגשה שאולי לא שמתי מספיק דגש על עניין הצדק אבל כן, זה בראש ובראשונה הצדק, לא חמדנות והדגישו את זה יפה בסצינה של דרק מול המטוס המפורק וגם אחרי שקאלי כל הפרק אמרה כמה שהכסף יעזור להם אבל בסוף בחרה בצדק, למרות שהיא יחסית צריכה את הכסף יותר מאחרים.
    הבהרתי את עניין הכסף בעקבות דיון שקראתי על הפרק בפורום אחר, שם היו צופים שחשבו שהבחירה בצדק אומרת וויתור על הכסף וכנראה הדגשתי את נושא הכסף יותר מדי בפוסט.

    לגבי קאלי ואריזונה - אני לא אומרת שהן לא אוהבות, אני לא אומרת שהן לא יעברו ויחזרו לעצמן ויתגברו על המשבר וכו' וכו' אבל אני כן חושבת שכרגע הן תקועות. ברור, קאלי רק רוצה את אריזונה השמחה של פעם בחזרה אבל כרגע אין לה אותה והיא לא יודעת מה לעשות כדי להשיב אותה חזרה וכרגע היא תקועה, זה לפחות מה שאני לקחתי מהבכי במקלחת. הן שתיהן ללא ספק רוצות לצאת מזה אבל לא יודעות איך.
    לזה התכוונתי. ושוש..לא ראיתי את הפרומו. :O (אבל יאיי!)

    השבמחק
  3. זה לא הכסף ולא הצדק - זה בעצם רצון לנקמה. כי הכעס והתסכול תקוע להם כמו עצם בגרון. כי קאלי לא יכולה להוציא את התסכול שלה בשום צורה על זה שהאישה שלה כל כך חסרת אונים והחבר הכי טוב שלה מת; ודרק לא יכול להוציא את התסכול שלו על זה שהיד שלו לא עובדת והוא לא יכול לעבוד; ומרדית' לא יכולה להוציא את התסכול על זה שאחותה מתה והחברה הכי טובה שלה ברחה והבעל שלה כל כך חסר אונים; ואוון לא יכול להוציא את התסכול על זה שכל העובדים הבכירים שלו וכל החברים הטובים שלו מפורקים ושבורים ואין לו שום דרך לעזור להם...
    אז הם לא יכולים לקחת את הכסף ולשתוק. הם צריכים לצרוח - תראו מה עשיתם לנו! והם צריכים לנסות "להחזיר" לחברת התעופה הזו כמה שיותר חזק, אחרת הם לא יצליחו להתגבר על תחושת המסכנות הזו.

    בנוגע לקריסטינה: אני מהמרת על רומן בינה לבין ד"ר פרקר (הבוס שלה). הסצנה הזו ביניהם - לדעתי הם מתחילים לבנות שם משהו (הם=היוצרים). אוון יצטרך להלחם חזק בשביל להחזיר אותה - וזה גם יכול להיות מאוד מעניין ומרגש.

    בנוגע לאריזונה: היא מאוד מאוד עסוקה בלכעוס. היא לא מטפלת בסופיה. היא לא מדברת עם אף אחד. אבל גם היא היתה עצובה שמרק מת, וגם היא היתה מפוחדת מאוד בזמן ההתרסקות, וגם היא לא יודעת איך היא תחזור לעבוד - אבל היא מתעלמת מכל הדברים האלו ומתרכזת אך ורק בכעס על אבדן הרגל שלה. לדעתי, היא תישבר בקרוב, ואני דווקא הייתי יותר שמחה שזה יגיע מסופיה, ולא מאלכס. אולי סופיה תעשה משהו, או תגיד משהו, שיגרום לאריזונה להזכר שיש לה עוד דברים בחיים. זה יכול להיות מאוד מרגש. עם אלכס, אני לא יכולה לדמיין משהו שהוא לא מאוד מאוד קיטצ'י.

    השבמחק