יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

מחוץ להישג יד– דקסטר


הפעם אכתוב על הפרק החמישי בעונה השביעית של דקסטר. הפרק שודר בארה"ב ב28.10.12 ושמו Swim Deep. אם טרם צפיתם אנא הימנעו מהמשך קריאה.

האנלוגיה בסוף הפרק הייתה חביבה אך הרבה יותר מדי ברורה: דב תמיד רדפה אחרי דקס, הוא התמיד להיות צעד אחד לפניה. אם זה לא מספיק היא גם סירבה להוריד את הכפכפים (לרדת מערכי המוסר שלה) ולכן לא הצליחה לתפוס אותו.
אלמנט המרדף מלווה את הפרק לא מעט- אייזק ודקסטר במרדף וגם דקסטר מציין שלגוורטה לא תתפוס אותו כשם שלאנדי לא הצליח.
אז מה היה לנו? דב ודקס ממשיכים להיות הדבר הכי מעניין העונה. אחרי שהיא הגיעה לאיזה שהיא הבנה של מה שהוא עושה, במקום מסוים היה נראה שהיא אפילו מקבלת את זה, היא חזרה לעצמה ובעצם מתקשה להשלים עם הסיכונים שהוא לוקח, ההנאה שהוא חווה ובעיקר כיפוף החוקים שהוא מרשה לעצמו. אני אוהבת שהם מראים לאורך כבר חמישה פרקים ובתקווה עוד; עד כמה זה מורכב לדמות כמו דב לקבל מציאות כזאת. ברור שהיא מבינה שהמערכת לא עובדת אבל גם ברור למדי שהיא לא תוכל להצדיק רציחות כאלה. והנה הגענו לנקודה הזאת שבה היא פשוט לא יכולה להיות מעורבת יותר אבל כמובן, זה מאוחר מדי והיא מאוד מעורבת. למרות הרצון שלה לצאת, לא לדעת ולא לשמוע אני לא אופתע לראות אותה מסתבכת יותר ויותר בכל עלילת אייזק.
קו העלילה המשטרתי של העונה לא ממש קיים, מקרה הרצח של מייק אנדרסון נסגר מבחינת המשטרה אבל כמובן שנשאר פתוח לגמרי. עכשיו אייזק אומנם נתפס אך ברור שהנקמה תגיע מוקדם מהצפוי. עוד לא ברור לי מה השוחד שקווין קיבל הולך לעזור כי אני לא רואה את הכוח שלו בכל המשחק הזה, אני בעיקר רואה איך הוא מסתבך ומציב את עצמו בסכנת חיים.
השחזור של הסצינה שבה אייזק רוצח את כולם בבר הייתה פשוט מעולה וההשוואה לטרימינייטור (שלא ראיתי!) הצחיקה אותי. אני צפויה לראות את "שליחות קטלנית 2" מתישהו במהלך הסמסטר, אולי אשלים את 1 גם על הדרך.
לגוורטה לשם שינוי נסבלת, זאת העונה הראשונה של הסדרה שאני לא לחלוטין שונאת אותה. התהליך שהיא עושה, החיפוש אחרי הBay Harbor Butcher המקורי לחלוטין מוצדק והגיוני. היא רוצה לזכות את דואקס מאשמה גם אחרי כל השנים שעברו כי היא אף פעם לא חשבה שהוא היה רוצח.
אני מנסה להיזכר אם סצינת החתונה הזאת שדקסטר מצולם בה שודרה בפרק אמיתי וממש נראה לי שכן, משהו זכור לי אבל לא באמת בדקתי – מישהו מכם יודע אם אכן ראינו אותו מהלך כך בחוסר זהירות בחתונה? זה לחלוטין מתאים לו.
ואם תרשו לי, אפשר לא להתלהב מקו העלילה של האנה מקיי? מעבר לעובדה שהוא הוכנס לעונה בצורה די תלושה עם ההתאבדות של השותף שלה. כל הסיפור הזה, כביכול אולי רומנטי על בסיס הצורך המשותף שלהם לרצוח לא ממש נראה לי. אני יודעת שאתם אוהבים את איבון מצ'אק אבל זה לא באמת מסתדר לי – דקסטר מסתיר מדב פרטים על הרצח, פרטים שגם מסוקה יכול ממש בקלות לגלות (שהיא רצחה ולא השותף שלה) כדי להמשיך את החקירה בעצמו? גם כשנפל לו מקל בדיקת הדי.אנ.איי זה לא הסתדר לי.
למרות התלונות שעולות בפוסט הזה אני כן אוהבת את העונה, לא האמנתי שיכול להיות מצב כזה אחרי האסון של העונה הקודמת. כן, זה לא הכי מקורי וכן, זה די צפוי וברור לעיתים אבל בכל זאת מותיר אותי מצפה לפרק הבא.
אה, דבר אחרון – הפרצוף הזחוח של דקסטר בשיחה שלו עם דב שהוא אומר שלאנדי לא תפס אותו אז גם לגוורטה לא תתפוס אותו. קודם כל, לא נתפסת רק בגלל שאתה כוכב הסדרה, אין שום דרך הגיונית שבגינה לא נתפסת, אתה כבר הרבה מאוד זמן ממש ממש לא זהיר. שנית כל, זה זרק אותי אוטומטית לוולטר ווייט מ"שובר שורות" שאני פשוט לא סובלת. אני מקווה שלא מתכננים לקחת את דקסטר לכיוון הזה (גם ככה יש הרבה יותר מדי נקודות השוואה לרעת דקסטר בין שתי הסדרות וזה לא יעבוד ולא קשור עכשיו, אז אני מקווה שימנעו מלהמשיך כך).
יש לי עוד לא מעט דברים להגיד על הפרק הזה אך אני מנסה לשמור את הפוסטים מתומצתים אז הידד לעונה שביעית שעד כה לא מאכזבת של הסדרה דקסטר, מקווה שהצלחתי לכסות כמה שיותר נושאים וקווי עלילה בפוסט וכרגיל אשמח לשמוע בתגובות מה אתם חושבים על הסדרה, עונה, פרק והפוסט. תודה שקראתם!

תגובה 1:

  1. בתור מי שראתה את כל העונות ברצף ממש לא מזמן, לא זכורה לי סצנת החתונה... אבל אני יכולה לדמיין אותה בקלות :P
    אין לי עוד הרבה מה להוסיף חוץ מזה שאני ממש אוהבת את העונה הזאת, במיוחד בגלל כל הדינמיקה בין דקסטר לדברה, ויש להם כמה דיאלוגים מעולים :)

    השבמחק