יום שבת, 15 ביוני 2013

כנס ניו מדיה, אירוע מחוץ למסך


facebook cover01
הפעם, במקום לכתוב על סיום עונה או על פרק בסדרה או על עוד סדרת רשת חדשה, אני רוצה לספר לכם קצת במה הייתי עסוקה בתקופה האחרונה.

כן, הייתי עסוקה בלימודים, כרגיל. כתבתי סמינר, עוד אחד בדרך וגם התמודדתי עם הרבה יותר מדי קורסים שלקחתי על עצמי (אני עדיין מנסה להתמודד, הצילו!) אך בתוך כל הבלגאן הזה מצאתי את עצמי מצטרפת לרותם לווים ומארגנת איתה את כנס הניו מדיה במסגרת הפסטיבל לסרטי סטודנטים של אוניברסיטת תל אביב.

אם עקבתם באדיקות אחרי הבלוג ראיתם בוודאי שינוי קל בתוכן – בשנה האחרונה מצאתי את עצמי צופה, מתעניינת, קוראת וגם קצת כותבת יותר על עולם הניו מדיה עם התמקדות בסדרות אינטרנט, מכיוון שלצד השינויים שקורים בטלוויזיה, מצאתי את מה שמתרחש באינטרנט מרתק. לא רק שכל אחד יכול לקום וליצור בעצמו סדרת אינטרנט, באמת עושים את זה ומייצרים סדרות אחרות ממה שאפשר לראות בטלוויזיה. לכן, כשנקרתה בדרכי ההזדמנות להשפיע ולעצב את הכנס שיקרה השנה בפסטיבל, לא היססתי להצטרף.
כמה מילים על הכנס - הכנס קורה ממש בקרוב, ביום שישי, ה21.06.13 בסינמטק ת"א. הרשמה מתחילה בשעה 12:00 והכנס עצמו ב12:30 (תכניה ניתן לראות כאן).
בכנס יהיו הרצאות ממש מעניינות שאני בעצמי סקרנית לשמוע, שזה לכשעצמו קצת מצחיק אותי.
gimpy
טיל שירר- יוצרת של סדרת אינטרנט בשם My Gimpy Life, שבהשראת הפרק הראשון של הסדרה שלה כתבתי פוסט, תגיע אלינו דרך סקייפ ותדבר על יצירה עצמאית ברשת. איך מתחילים להרים הפקה ומה הכי כדאי לדעת לפני שניגשים לעשות זאת (הרצאה שיותר מדברת אל היוצרים בקהל אך גם לכל המתעניינים במאחורי הקלעים ולכל החולמים-יוצרים בארון, זה הזמן לצאת ממנו!)
גיא אולמר – מהנדס תוכנה ומפתח משחקים, ישתתף גם הוא וידבר על תעשיית המשחקים והמרחק בין תסריט לסרט ותסריט למשחק מחשב. לכל הגיימרים שבינינו, לכל התסריטאים שרוצים להיכנס לתעשייה המשגשגת (לא בארץ) של משחקי המחשב וכרגיל, לכל המתעניינים.
tvbythepeople
דניאל רבנר ידבר על הפרויקט שלו TV By The People – פרויקט חדש ומסקרן של פיתוח פורמט לטלוויזיה דרך חוכמת ההמונים. אותי אישית זה ממש מעניין כי עד כה חוכמת ההמונים והשתתפות מרובת משתתפים באינטרנט הוכיחה את עצמה (crowdsourcing, פרויקטים מרובי משתתפים ביוטיוב וכו') ואם אפשר למנף את זה ליצירה בסדר גודל של פורמט לטלוויזיה זה יהיה די מדהים.
אניTV הוא הפאנל היחיד בכנס ובעיני הוא הכי רלוונטי ומסקרן שכן הוא כולל ישראלים ממדיות שונות שדנים בשאלת הטלוויזיה של ימינו ולאן היא הולכת. נפגשתי השבוע עם חברי הפאנל וב45 דק' התפתחו כ"כ הרבה דיונים מעניינים שאני באמת מחכה ומצפה לראות לאן הפאנל ילך ומה הקהל (אתם? ;)) יחשוב.
h-plus
ו-מורכבות נרטיבית בעידן הדיגיטלי (קיצרתי, השם הרשמי הוא יותר ארוך..בטוחה שתסלחו לי). ההרצאה שסוגרת את הכנס היא הרצאה ע"י שני אורחי הכבוד שלנו, סטיוארט הנדלר וג'ייסון טיילור, הבמאי והמפיק של H+ בהתאמה. בנוסף, הנדלר ביים גם את Halo 4: Forward Unto Dawn. כמובן שגם זו אחת ההרצאות שאני יותר מחכה לשמוע והם יותר יתמקדו ביצירת סדרה מורכבת נרטיבית לרשת, שזה נושא מרתק לכשעצמו, גם ליוצר וגם לצופה. בכלל, אני ממליצה לכם לראות את H+ כי היא מזכירה את אבודים פוגש את מראה שחורה (פרק שלישי, עונה ראשונה) רק שאפשר גם לראות אותה בסדר שונה מהסדר שבו יצאו הפרקים, פרויקט מרתק.
אז זה מה שיהיה בכנס ואני באמת לא יכולה לחכות לו כבר. אם מעניין אתכם, את חבריכם, את מכריכם או כל אחד אחר אשמח אם תספרו להם על הכנס, כמובן.
יש לי גם כמה מילים לכתוב על העשייה של הכנס, על מאחורי הקלעים ועל התחושות שמתלוות לארגון והרמת פרויקט כזה וליוו אותי בחודשים האחרונים אך אשמור זאת לפוסט אחר, אחרי הכנס.
בכל מקרה, כמו תמיד – תודה שקראתם!
נ.ב
האירוע בפייסבוק
עמוד הפייסבוק של הכנס
ועמוד הכנס באתר הפסטיבל

תגובה 1:

  1. בהצלחה! ואני מקווה לפוסט סיכומים לטובת המפסידים.

    השבמחק